HOCHTIEF ·
·
Budynek Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie © HOCHTIEF Polska
Kompleks biurowy Proximo w Warszawie (I etap) ©Hines Polska
Muzeum II Wojny Światowej © HOCHTIEF Polska
Terminal Wrocław Strachowice © HOCHTIEF Polska
Galeria Malta w Poznaniu © HOCHTIEF Polska
Business Garden Warszawa © HOCHTIEF Polska
Cosmopolitan, Warszawa © HOCHTIEF Polska
Modernizacja Terminala 1 Lotnisko Chopina © HOCHTIEF Polska
Instalacja Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych w Poznaniu © HOCHTIEF Polska
Budowa © HOCHTIEF Polska
logoH

Jeśli
planujesz realizację inwestycji biurowej, mieszkaniowej, handlowej, rozrywkowej, edukacyjnej, hotelowej, magazynowej, przemysłowej, celu publicznego, obsługi pasażerskiej, towarowej, ekologicznej

poszukujesz partnera
do realizacji budowy
w dowolnym miejscu
w Polsce

stawiasz na jakość, terminowość, optymalne rozwiązania, bezpieczeństwo

Trafiłeś pod dobry adres -
HOCHTIEF Polska. 

HOCHTIEF Polska rozwija swoją działalność od 20 lat

HOCHTIEF Polska jako partner konsorcjum HOCHTIEF Construction AG Infrastructure Polska Sp.j. podpisał w Londynie kontrakt z DCT Gdańsk S.A. na budowę Deep-sea Container Terminal Gdańsk (DCT) w Porcie Północnym Gdańsk. Partnerami konsorcjum są HOCHTIEF Construction AG Civil Engineering and Marine Works (uznane na świecie Centrum Kompetencji w zakresie budownictwa morskiego) oraz HOCHTIEF Polska.

Projekt DCT zasługuje na miano niepowtarzalnego ze względu na jego powierzchnię, liczbę osób, która znajdzie zatrudnienie przy jego budowie oraz ze względu na specyficzny charakter gruntów, na których terminal powstaje.

Terminal zostanie wybudowany na sztucznie usypanym pirsie o dł. 800 m od istniejącej linii brzegowej i szerokości 315 m. DCT zajmując 44 ha stanowi największy plac budowy, na którym HOCHTIEF Polska dotychczas prowadził prace. W ramach robót budowlanych powstaną 2 stanowiska do przeładunku kontenerów: - pierwszy odcinek nabrzeża będzie miał dł. 385 m, głębokość przy nim sięgnie 16,5 m, - drugi odcinek dł. 265 m i głębokości wynoszącej 13,5 m będzie dodatkowo zakończony rampą do obsługi statków Ro-Ro, Oznacza to, że terminal będzie mógł obsługiwać statki typu Panamax – największe jednostki wpływające na morze Bałtyckie. Realizacja DCT wymaga współpracy wielu doświadczonych partnerów, wśród których znajdą się największe polskie firmy z branży hydrotechnicznej oraz lokalni podwykonawcy i dostawcy, jak również firmy holenderskie i niemieckie, dysponujące specjalistycznym sprzętem i niezbędnym doświadczeniem . W okresie największego natężenia prac przy budowie będzie zatrudnionych ponad 400 osób.

Jednym z najważniejszych etapów prac jest przygotowanie gruntów pod przyszły terminal. Specyficzny charakter pracom nadaje nie tylko konieczność przeszukania terenu pod kątem niewybuchów z czasu II wojny światowej, ale także inne często napotykane w ziemi ślady historii: - Podczas prac przygotowawczych odkryliśmy fragment XIX wiecznej windy kotwicznej oraz XVII wieczną fajkę. O znalezisku powiadomiliśmy Centralne Muzeum Morskie - powiedział Piotr Suss – kierownik projektu. Znaleziska te po niezbędnych zabiegach konserwacyjnych zostaną udostępnione publiczności w Centralnym Muzeum Morskim w Gdańsku. W trakcie prac budowlanych przeniesione zostanie ok. 5 mln m3 gruntu z dna morskiego oraz wykonane będą ok. 2 km stalowej ścianki szczelnej. Po raz pierwszy w Polsce zastosowane zostaną jedne z największych profili stalowych, ze stali o podwyższonej odporności na korozję. Ponadto wykonane zostaną nowe drogi dojazdowe oraz linia kolejowa o długości ponad 2 km każde.

Prace na tym imponującym placu budowy potrwają 25 miesięcy i zakończą się w listopadzie 2007 roku.