HOCHTIEF ·
·
Budynek Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie © HOCHTIEF Polska
Kompleks biurowy Proximo w Warszawie (I etap) ©Hines Polska
Muzeum II Wojny Światowej © HOCHTIEF Polska
Terminal Wrocław Strachowice © HOCHTIEF Polska
Galeria Malta w Poznaniu © HOCHTIEF Polska
Business Garden Warszawa © HOCHTIEF Polska
Cosmopolitan, Warszawa © HOCHTIEF Polska
Modernizacja Terminala 1 Lotnisko Chopina © HOCHTIEF Polska
Instalacja Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych w Poznaniu © HOCHTIEF Polska
Budowa © HOCHTIEF Polska
logoH

Jeśli
planujesz realizację inwestycji biurowej, mieszkaniowej, handlowej, rozrywkowej, edukacyjnej, hotelowej, magazynowej, przemysłowej, celu publicznego, obsługi pasażerskiej, towarowej, ekologicznej

poszukujesz partnera
do realizacji budowy
w dowolnym miejscu
w Polsce

stawiasz na jakość, terminowość, optymalne rozwiązania, bezpieczeństwo

Trafiłeś pod dobry adres -
HOCHTIEF Polska. 

HOCHTIEF Polska rozwija swoją działalność od 20 lat

HOCHTIEF Polska Oddział w Poznaniu otrzymał „Platynowe Wiertło” za budowę nowego terminala pasażerskiego Międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław – Strachowice. Nagroda została przyznana w kategorii budownictwo użyteczności publicznej w XVII edycji konkursu „Platynowe Wiertło", organizowanego przez Robert Bosch. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 5 czerwca w Warszawie.

Nowy terminal o całkowitej powierzchni użytkowej 40 814 m kw. wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną został zaprojektowany zgodnie ze standardem „C" według IATA jako hala o trzech kondygnacjach naziemnych i jednej podziemnej. Znalazły się w niej obie strefy funkcjonalne: airside i landside. Kubatura obiektu wyniosła ponad 328 000 m sześć. W ramach projektu zostały wykonane również tereny utwardzone o powierzchni ponad 60 000 m kw., na które składają się drogi dojazdowe, place i parking z ponad 1 000 miejsc postojowych. Najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest nowoczesny system kontroli bagażu. Uzupełnia go system monitoringu, który tworzy ponad 400 kamer i 3 stanowiska kontroli wyposażone w 24 monitory 36-calowe.  Pasażerowie odlatujący z lotniska korzystają z jednych z najdłuższych schodów ruchomych we Wrocławiu, prowadzą one z hali głównej na poziom tarasu widokowego w strefie dla odprowadzających (kiss&fly).

W realizacji obiektu wykorzystano interesujące rozwiązania architektoniczne i konstrukcyjne. W przypadku terminala jest to jego konstrukcja – jednoprzestrzenna, całkowicie przeszkolona hala, zadaszona przekryciem o miękkim ale wyrazistym i dynamicznym kształcie. Konstrukcję stalową budynku terminala tworzą słupy zbudowane w kształcie śmigieł samolotu. Przez to oddają odwieczne marzenia ludzi o lataniu. Ciekawy architektonicznie kształt połaci dachowej, tworzą wzajemnie przenikające się w linii równoległej dźwigary łukowe. Podkreślają charakter i przeznaczenie budynku, dodając wnętrzu lekkości i przestrzeni. Po uruchomieniu nowego terminala przepustowość portu lotniczego może wynieść 3,5 mln pasażerów rocznie. Prace rozpoczęły się we wrześniu 2009 roku a zakończyły w lutym 2012. Wartość projektu wyniosła ponad 300 mln złotych brutto.