HOCHTIEF ·
·
Budynek Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie © HOCHTIEF Polska
Kompleks biurowy Proximo w Warszawie (I etap) ©Hines Polska
Muzeum II Wojny Światowej © HOCHTIEF Polska
Terminal Wrocław Strachowice © HOCHTIEF Polska
Galeria Malta w Poznaniu © HOCHTIEF Polska
Business Garden Warszawa © HOCHTIEF Polska
Cosmopolitan, Warszawa © HOCHTIEF Polska
Modernizacja Terminala 1 Lotnisko Chopina © HOCHTIEF Polska
Instalacja Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych w Poznaniu © HOCHTIEF Polska
Budowa © HOCHTIEF Polska
logoH

Jeśli
planujesz realizację inwestycji biurowej, mieszkaniowej, handlowej, rozrywkowej, edukacyjnej, hotelowej, magazynowej, przemysłowej, celu publicznego, obsługi pasażerskiej, towarowej, ekologicznej

poszukujesz partnera
do realizacji budowy
w dowolnym miejscu
w Polsce

stawiasz na jakość, terminowość, optymalne rozwiązania, bezpieczeństwo

Trafiłeś pod dobry adres -
HOCHTIEF Polska. 

HOCHTIEF Polska rozwija swoją działalność od 20 lat

Terminal odlotowy wraz z częścią komercyjną gotowy niemal dokładnie w setną rocznicę rozpoczęcia działalności lotniska.

1 października 2013 roku odbyła się symboliczna uroczystość otwarcia terminala pasażerskiego Portu Lotniczego Poznań-Ławica. Kontrakt na rozbudowę terminala zrealizował poznański oddział HOCHTIEF Polska. Wydarzenie było okazją do podwójnego świętowania bowiem niemal dokładnie 100 lat temu - 26 sierpnia 1913 roku przy udziale cesarza Wilhelma II zainaugurowano działalność Stacji Lotniczej Poznań zlokalizowanej w miejscu obecnego lotniska.  

Współczesna inwestycja była realizowana w systemie „pod klucz” w trzech etapach. I etap prac obejmował budowę nowej części terminalu o powierzchni całkowitej ponad 17 800 m kw., na której znalazły się: nowa strefa przylotów i hala ze stanowiskami check-in (na parterze ) oraz pomieszczenia techniczne całego budynku (na kondygnacji piwnicznej ). Realizacja prac budowlanych I. etapu rozbudowy obiektu zakończyła się 30 marca 2012 roku, dzięki czemu nowy terminal mógł obsłużyć podróżnych w czasie EURO 2012. 
 
W II. etapie inwestycji zostały wykonane prace wykończeniowe powierzchni biurowej w nowo wybudowanej części terminala pasażerskiego (na kondygnacjach +1 i +2) oraz całkowicie nowa sortownia bagażu rejestrowanego. Natomiast w ramach III etapu wykonano m.in. przebudowę funkcjonującego terminalu oraz budowę nowej centralnej strefy kontroli bezpieczeństwa. Zakres robót obejmował również budowę drogi wewnętrznej wraz z przebudową parkingu. 

Prace budowlane rozpoczęły się wiosną 2011 roku i zakończyły w październiku 2013 roku. W efekcie prac ostatniego etapu funkcjonujący od 2001 roku budynek został przekształcony w terminal odlotowy z powiększoną częścią komercyjną. Dzięki rozbudowie przepustowość portu lotniczego wyniesie do 3,5 mln pasażerów rocznie.